Έκθεση εικαστικών τεχνών -κριτική στα ΜΜΕ από την ομάδα Καρατρανσαβαγκάρντια.

007
©Mkampouraki

Απόψε το βράδυ στο πολιτιστικό κέντρο »Φρανσίσκο Μιράντα» της πρεσβείας της Μπολιβαριανής δημοκρατίας της Βενεζουέλας ,εγκαινιάσθηκε από τον πρέσβη της χώρας στην Ελλάδα κ.Φαρίντ Φερνάντες η έκθεση εικαστικών «Mudia«της εικαστικής ομάδας   «Καρατρανσβανγκάρντια«

Ο κ. Φερνάντες στην ομιλία του περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα του τονίζοντας πώς σημαντικό ρόλο έχουν παίξει  τα ΜΜΕ σε διεθνές επίπεδο μέσω τής παραπληροφόρησης υφίσταται  μιντιακός «πόλεμος» κατά της χώρας του

Η αντιπολίτευση της Βενεζουέλας σε συνεργασία με τα ΜΜΕ υποκινούν ανάλογες καταστάσεις όπως αυτή πού βιώνει η χώρα το τελευταίο διάστημα,πού είχε ώς αποτέλεσμα βίαιες συγκρούσεις αφήνοντας πίσω νεκρούς…..

Ο κ Γιάννης Γκίκας πήρε το λόγο μετά τον πρέσβη κ.Φερνάντες εκφράζοντας την λύπη και τον αποτροπιασμό του γιά όσα συμβαίνουν στην Βενεζουέλα.Εκφράζοντας την αλληλεγγύη τόσο του ιδίου όσο και της ομάδας του στόν δοκιμαζόμενο Βενεζολάνικο λαό

 Μπορείτε να διαβάσετε σχετικό κείμενο της εικαστικής ομάδας παρακάτω

Tήν οποία αποτελούν οι 

  1. Γιάννης Γίγας
  2. Στυλιανός Γεώργιος
  3. Πέγκυ Κούβαρη
  4. Μίνος Πριναράκης
  5. Κασσάνδρα
  6. Γιώργος Νουβάκης
  7. Συμεών Τσακίρης
  8. Ηλίας Καφούρος
  9. Steven Harvey

 Το να ενημερωνεσαι σωστά είναι σαν να επιβιώνεις στη ζούγκλα.

Το παγκόσμιο σύστημα επικοινωνίας και ενημέρωσης, αντί να είναι εργαλείο στην υπηρεσία των λαών για τη διαμόρφωση ελεύθερης άποψης,μετατρέπεται ενίοτε σε εργοστάσιο παραπληροφόρησης και επιβολής της άποψης των κυρίαρχων. Τα ίδια αυτά,μέσα διατυμπανίζουν την αντικειμενικότητα τους ενώ στην πραγματικότητα υπηρετούν τα συμφέροντα των μετόχων και των πελατών τους

Δηλώνουν «αντιεξουσιαστές» αλλά ηδονίζονται όταν βλέπουν  τη μη θεσμική ¨τέταρτη εξουσία» τους να γιγαντώνεται και να αυθαιρετεί ανεξέλεγκτα.

  Προσπαθούν να σε πείσουν  ότι είναι «δικοί μας άνθρωποι» αλλά εισβάλουν στη ζωή σου με αδιακρισία,απανθρωπιά καί προχειρότητα μηδενίζοντας το πρόσωπο σου και την ιστορία σου «χάριν του θεάματος«αγοράζουν-πουλούν τό άδειο τομάρι σου γιά «δεκαπέντε λεπτά διασημότητας»

 Η προπαγάνδα τους στηρίζεται στη πεποίθηση σού ¨ότι υπηρετούν  την Δημοκρατία» αλλά στο περιβάλλον τους όλοι γνωρίζουν πόσο ζωτικό είναι «να ακολουθείς τη γραμμή» καί πόσο σκληρά και απάνθρωπα αυτή η υπακοή εξασφαλίζεται.

 Εμφανίζονται ώς υπέρμαχοι τών δικαιωμάτων αλλά  οι εργασιακές τους συνθήκες είναι ‘ως επί το πλείστον μεσαιωνικές και η ιδιότροπη ταξική τους διάκριση σε «κερδισμένους και χαμένους» λίγο διαφέρει ποιοτικά από εκείνη  του αφέντη και του δούλου.

 Καί έτσι πρέπει γιατί το «μαστίγιο φτιάχνει χαραχτήρα«.Τόν συγκεκριμένο χαραχτήρα!

 Του εγκληματία που ονειρεύεται να το κρατήσει κι αυτός με τη σειρά του.

Θεωρούν τους εαυτούς τους ικανούς να διακρίνουν και να αναδείξουν την κάθε αξία είς όφελος του λαού,πού όμως πάντα κατηγορούν  γιά τις κατά κανόνα χυδαίες και αποτυχημένες τους επιλογές γιατί όπως λέν «τέτοια θέλει ο κοσμάκης«,ο απλός κόσμος,ο κοσμάκης που δέν πρέπει να είναι τίποτε άλλο από την πραμάτεια που πουλούν  στούς πλούσιους και ισχυρούς πελάτες τους.

 Κι άν ο λαός δέν κάθεται καλά στο πάγκο του;

 Αν ο λαός επιχειρήσει να δραπετεύσει από το περιθώριο(τόν αιώνιο τόπο εξορίας του) γιά να μπεί στο προσκήνιο και να εκφραστεί;Τότε  τόσο το χειρότερο για αυτόν.Ο «ενταλμένος«δημοσιογράφος θα ακονίσει το φοβερό όπλο  της προπαγάνδας και της σύγχυσης σάν τους παλιούς ληστές πού έπιαναν τα στενά θά παραμονέψει επιβάλλοντας τόν νόμο του τρόμου μέσα από τα κανάλια επικοινωνίας.

 Με αυτό το τρόπο παίζεται το δράμα σε δυό χώρες δυό αρχιπελάγων αντίστασης.

Καραϊβική και Αιγαίο.Μιλάμε γιά τη Βενεζουέλα και την Ελλάδα,δύο χώρες θεατές στό ίδιο τραγικό έργο.Στή Βενεζουέλα ο λαός με το πιό πρόσφατο παράδειγμα της μακράς επαναστατικής του παράδοσης απαιτεί να παραμείνει πρωταγωνιστής στόν αγώνα γιά λαϊκή και εθνική κυριαρχία.Παρά τον σκληρό πόλεμο της «υπερδύναμης» πού δέν του συγχώρησε ποτέ το ότι ανέτρεψε το πρώτο τηλεοπτικό πραξικόπημα στόν κόσμο κατά του ήρωα κομαντάντε Chavez.Eκείνη την εποχή, τα «μέσα» μαζί με τον εσμό πρακτόρων,εγκληματιών,μαυραγοριτών και πουλημένων συκοφαντούν τον λαό, ξεκινώντας μιά μεγάλη εκστρατεία παραπληροφόρησης δυσφήμησης και αποπροσανατολισμού κατά του λαού της Βενεζουέλας.

 Στήν Ευρώπη ο ελληνικός λαός,πού θέλησε να σταματήσει  την διαδικασία εσωτερικής αποικιοποίησης του στα πλαίσια μιάς «υπερεθνικής«τυραννίας,αντιμετωπίζει από τους ίδιους δωσίλογους την ίδια επίθεση,προσαρμοσμένη στη βαλκανική ιδιαιτερότητα.Ο μηδενισμός, ο κιτρινισμός και η διαρκής υποτίμηση τροχοδρομούν την παρακμή  και την εξαφάνιση των γηγενών ενός από τους αρχαιότερους πολιτισμούς και μιάς μακραίωνης αντιστασιακής παράδοσης.

 Αλλα οι λαοί,μιλούν,αντιστέκονται στη λεηλασία και τη σκλαβιά,εκφράζονται.Εχουν μιά σαφή εικόνα γιά το τί γίνεται ιστορικά και έχουν επίσης την ικανότητα να ανταποκριθούν στους επικείμενους κινδύνους που αφορούν  το ιστορικό προορισμό τους

 Ακριβώς αυτό είναι το περιεχόμενο της έκθεσης εικαστικών «Mudia» πού απέχει πολύ από το να διατυπώνει μιά ¨αισθητική πρόταση» μιάς και παραμένει στην ευθεία γραμμή της 30χρόνης πορείας της εικαστικής ομάδας Καρατρανσβανγκάρντια,πού θέλει οι εκθέσεις της να είναι προτάσεις ελευθερίας και πολιτικές  κινήσεις.Και για τη συγκεκριμένη έκθεση μιά στάση αυτοάμυνας ενάντια στήν μαύρη προπαγάνδα τών ΜΜΕ

 Τα μέλη της και οι φίλοι της ενταγμένοι στό λαϊκό σώμα, να παράγουν υψηλής αξίας εικαστικό έργο αντάξιο του προγράμματος της ελευθερίας και να συμβάλλουν ώστε η λαϊκή έκφραση να αποκτήσει χαραχτηριστικά που θά τής δίνουν το ποιοτικό πλεονέκτημα,στην αντιπαράθεση με το σκοταδισμό της προπαγάνδας των ΜΜΕ

 Προφανώς σε αυτήν την έκθεση ,σε αυτόν τον χώρο με αυτό  το θέμα και σε αυτήν την  επέτειο,θα συναντηθούν ανθρωπιά καί τέχνη συνομιλώντας με χρώματα,σχήματα,γραμμές,λόγια αγάπης και γιατί όχι «ανάθεμα»

  Ομάδα Καρατρανσβανγκάρντια

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

solidaridad

Advertisements